Autor : ©Jan Hurych
Název : EMAILOVÁ ETIKETA.





Podobně jako vám, i mě chodí pošta. Píší mi přátelé, píšou i čtenáři a dokonce i lidé, kteří nejsou ani to ani ono. Dopisů jako nastláno a je pochopitelné, že když se pošta tak rozmohla, kvalita korespondence nutně klesla. Při dnešní lavině dopisů se lidé neobírají nějakou tou etiketou, kterou ještě u papírové pošty dodržovali. Dříve se lidem psalo, dnes jim jen "emajlujeme". Dokonce i milostné dopisy - které se dříve schovávaly a ovazovaly stužkou, se dnes jen přesunou do složky "ulož" anebo - ještě častěji - se jen vymažou.

Milostné dopisy už nedostávám, ale zato se mi stane, že se mi přes den nahromadí až sedmdesát dopisů, přitom často až pět od jedné osoby anebo jedna - ale stejná - od pěti osob. A nejen to: každý dopis má nejméně jednu až pět těchto příloh, které mi zasekávají poštu a navíc ztrácím čas jejich mazáním. A to prosím od lidí, kteří si stěžují, jak je salesmani otravují telefonem!

Jiní lidé si myslí, že když místo jednoho dopisu s pěti přílohami pošlou pět dopisů - každý s jednou přílohou - že tím celý problém zasekávání vyřeší. Omyl, nevyřeší. Naopak: něco se pak zasekne ve mně a takové dopisy pak mažu už bez otevření - zrovna jako ty, kde mi píší, že jsem vyhrál milion. Jak to poznám? Lece: podle textu v Předmětu (Re:), například: "tohle nelze nečíst". Ujišťuji vás, že to lze nečíst a dokonce °i s potěšením :-). Pokud mě ale chcete opravdu dorazit, pošlete mi dopis bez vyplnění Předmětu, ten sice také mažu bez přečtení, ale trápí mě pak představa, že jsem vymazal něco cenného :-) :-) :-).

Nejhorší je to ale s filmovými klipy: mám pár přátel, kteří mi posílají cenné klipy a dokonce se už naučili posílat mi jen linky na ně. Nebudu je jmenovat, ale doporučuiji to srdečně i těm ostatním. Ti ovšem většinou linky neznají, ti jen celé klipy kopírují z pošty, tak jak to dostali. Asi si neuvědomují, že některé klipy dostávám až pětkrát. Co si o těch pisatelích , co mi takhle "odpálkovávají" klipy, myslím, raději psát ani nebudu, většina klipů je totiž mimo běžný vkus. Naštěstí takový email lehce poznám: většnou o něm odesílatel píše, že "to nemohl neposlat" nebo že je "ohromně legrační" ne-li přímo "k popukání". Ano, uhodli jste, on myslí ten klip :-). Mohu ho jen ujistit, že jsem to pro jistotu neotevřel a ani jsem se z toho nepokakal, pardon, nepopukal . . . A opět, někdy mi lidé k tomu nenapíší nic - kdyby alespoň napsali "posílám ti další kravinu", věděl bych, co a jak. Ale přišel jsem na něco nového: beru to podle jména a dávám si na poštu blokádu, tzv. firewall. . .




Ulož tuto stránku    Vytiskni tuto stránku